Sunday, July 10, 2011

My First Incubator

Salam perkenalan dari saya untuk pembaca.

Inkubator saya yang pertama,manual. barang dapat dari Encik Bedin dari Medan Usahawan.
Ikubator yang kedua. belum dicuba sepenuhnya.
kapasiti telur belum lagi dikira, maklumlah belum cuba lagi.

Bahagian dalam. kalau ada komen email la, saya ni bru belajar
bela ayam. bru setahun.








  1. Salam semua, ini post saya yang pertama. bukan reti sangat, ditambah lagi duduk dalam hutan, kuasa elektrik pun x ada. internet lak slow, pakai  edge aje ni.
  2. Ini pun adik yang ajar buat, kalau x camner la agaknya.
  3. Ok, sy ingat nak bela ayam secara kormersial. tapi kna la cari market dlu.itulah yang dipesan pegawai veterinar di raub,pahang. encik harith namanya, banyak jugak la info yg sy dapat dari beliau.
  4. Sekarang ni bela 150 ekor satu pusingan,itu pun payah nak laku. sbb orang x tau lagi kot. sbb utama itulah saya wat blog ini dan diharap dapat cari kawan,teman dan apa jua sekalipun asalkan tujuannya sama,,BELA AYAM. dan ape jua yang bekernaan dgan ayam.
 Ini tempat ayam bertelur, rupa macam hospital bersalin.
Ni ayam mencekik kuetiaw yang dah expired. x nampak yang betina kan?sebab ada costomer dah sapu semua. along dri ligamas empunya diri.
 Ni ayam berumur 1 bulan, banyak yang kena pijak dengan babi hutan.(maaf kalau terkasar bahasa) musuh utama kat sini babi tunggal itulah.



Sekian untuk kali ini.




No comments:

Post a Comment