Monday, August 29, 2011

Salam 1 Syawal (terkenang kembali)










Salam sejahtera di pagi Syawal ini...
  • Dengan entry tu pun mungkin anda dah tahu, sayu rasanya.(rasanyalah). tapi saya letak gambar post yang lepas sebab tak dapat masuk.
  • Kisahnya bagini, saya sebelum ni teramatlah minat memancing, apalagi disokong ayah yang bekerja disana sebagai guru(sek keb je) saya ikutlah dia selepas habis sekolah duduk disana.
  • ditambah pula beliau membeli bot besar untuk menangkap ikan, hari2 memancing ikan la kami berdua.
  • asal kereja dengan air je memang saya minat, tapi bab masuk hutan ni memang kurang la sikit. maklumlah kaki saya tak kuat berjalan.
  • tapi sekarang ni minat bela ayam la pulak, sebab nelayan ni susah kena ikut keadaan laut.
  • ayam tak ikut air laut,kan senang.
  • teringat pun disebabkan melihat berita di tv, ada kes pembunuhan di pulau tioman, terkejut la juga sebab orang tioman semuanya friendly.
  • di tanya la member2 yang masih ada duduk disana untuk mendapatkan berita terkini, taulah saya serba sedikit hal yang berlaku disana.
  • bukan saya ni bz-body, yela cuma nak tau. bukannya letak nama dia kat blog ni pun.
  • kenal la juga saya pada hamba allah ini, bukan lama kerja dengan diapun. ada la sekejap.pada saya beliau adalah seorang yang baik(masa tulah) tapi rambut sama hitam, hati lain2...
  • benda ni masih dalam siasatan so saya memang x salahkan sapa2 pun, x layakpun saya nak berbuat keputusan tu.  
  • moralnya jangan salahkan siapa pun, semoga hamba allah itu bersabar di pagi syawal ini.
  •  tak mustahil musibah akan menimpa kita, semoga saya sekeluarga dilindungi allah.
  • sekadar untuk renungan bersama, sekian....

No comments:

Post a Comment