Sunday, August 28, 2011

Inkubator Dan Ternakan(update)




Salam sejahtera semua, semoga sihat2 selalu dan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir Batin
  • Sebenarnya saya nak letak gambar ada la 7-8 keping, tapi yang dapat 4 sahaja.jadi layan je la ek.
  • Sebelum ni saya cuma letak gambar hadapan sahaja inkubator tu, kali ni letak yang bahagian dalam pula.
  • Inkubator peti ais?? ada lagi cuma nak rehatkan je sebab telur tak banyak.
  • ingat lepas ni nak bela induk banyak2 la pulak, sekarang ni cuma ada 7 ekor betina sahaja. cadangannya lepas raya ni nak jual anak ayam dan inkubator kat pasar diraub la pulak.
  • seperti yang anda lihat gambar2 diatas ayam pun dah makin besar, kedai makan dah makin slow sebab jalan ke bukit fraser dah dibuka 2 hala.
  • jadi sapa2 yang kenal atau nak beli inkubator boleh la cari saya di pasar2 basah sekitar raub ek.kita jumpa disana...
  • ha, kalau anda perasan gambar diatas ada la itik serati tu, masa mula2 beli dulu bukan main ringan lagi. tapi sekarang ni berat sungguh, cepat betul itik tu membesar.
  • tokey yang jual tu cakap itik ni tak berbau busuk seperti itik kampung, saya pun kurang arif mengenai itik serati ni. oleh demikian saya pun beli la 2ekor untuk percubaan.
  • sekian sahaja untuk kali ini....

No comments:

Post a Comment